1. Przedmiotem aukcji są dzieła sztuki powierzone organizatorom przez ich właścicieli.
2. Wszystkie prace wystawione do licytacji mają cenę wywoławczą 200 PLN.
3. Opisy obiektów zawarte w katalogu mogą być korygowane przed przystąpieniem do aukcji.
4. Udział w licytacji nie wymaga wpłacenia wadium. Oferty kupna można składać za pośrednictwem portalu rynku sztuki ARTINFO – www.artinfo.pl po wcześniejszej rejestracji.
5. Jeżeli możliwy będzie osobisty udział w aukcji w budynku CK ZAMEK, warunkiem otrzymania numeru licytacyjnego będzie wypełnienie przed aukcją karty z danymi osobowymi i kontaktowymi. Osoba dokonująca rejestracji ma prawo poprosić o dokument potwierdzający tożsamość osoby rejestrowanej (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy).
6. Aukcja prowadzona jest przez upoważnioną osobę – Aukcjonera.
7. Postęp w licytacji (kwota, jaką przebija się stawkę) wynosi 200 PLN, chyba że Aukcjoner ustali inaczej.
8. Licytacja kończy się, gdy Aukcjoner trzykrotnie uderzy młotkiem. Nabywcą staje się osoba oferująca najwyższą kwotę.
9. W przypadku sporu dotyczącego zwycięzcy licytacji, Aukcjoner ma prawo powtórzyć licytację.
10. Zakończenie licytacji na poziomie ceny wywoławczej lub powyżej tej ceny oznacza, iż umowa kupna-sprzedaży została zawarta, a nabywca jest zobowiązany do zapłaty za obiekt w terminie ustalonym w regulaminie.
11. Nabywca jest zobowiązany do zapłaty należności za wylicytowany obiekt w terminie 10 dni od daty licytacji.
Organizator przyjmuje następujące formy płatności: gotówka, przelew na rachunek bankowy, płatność kartą.
12. Nabywca zobowiązany jest do odbioru pracy (po dokonaniu zapłaty pełnej ceny) w terminie 14 dni od daty aukcji.
Miejsce w którym będzie możliwy odbiór prac, podane zostanie przez Aukcjonera po zakończeniu Aukcji. Nabywca co najmniej 2 dni przed datą odbioru pracy powinien powiadomić organizatora o tym zamiarze.
13. Prawo własności przechodzi na kupującego w momencie dokonania pełnej wpłaty.
14. Organizatorzy aukcji dają gwarancję autentyczności oferowanych obiektów, jednak gdyby opis obiektu okazał się niezgodny ze stanem faktycznym lub istniała uzasadniona wątpliwość co do jego autentyczności, nabywca ma prawo w ciągu 14 dni od daty aukcji zwrócić zakupiony obiekt, a organizatorzy aukcji oddadzą całą kwotę zakupu. Zakwestionowanie autentyczności obiektu musi być przez nabywcę poparte wiarygodnymi ekspertyzami.
15. Organizatorzy aukcji nie ponoszą odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne i prawne zakupionych obiektów, oraz zastrzegają sobie prawo do wycofania obiektu z licytacji bez podawania przyczyny.
16. Uczestników i Organizatora aukcji obowiązują przepisy:
– ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.Nr 162 poz. 1568) –
wywóz określonych obiektów poza granice kraju wymaga zgody odpowiednich władz;
– ustawy z dnia 21 listopada 1996 r., o muzeach (Dz. U. z 1997 r. Nr 5, poz.24, z późn. zm.) – muzea rejestrowane mają prawo pierwokupu zakupów bezpośrednio na aukcji za kwotę wylicytowaną;
– ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących od nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowania terroryzmu (Dz.U. z 2000 r. Nr 116, poz.1216 z późn. zm.) – Organizator jest zobowiązany do zbierania danych osobowych nabywców dokonujących transakcji w kwocie powyżej 15 tys. euro.
CZYTAJ TAKŻE O AUKCJI DLA DOMU:
https://domautysty.org.pl/aukcja-dla-domu-tym-roku-23-listopada-o-godz-16-zobacz-katalog/
powrót